Home Schade
Wanneer een verzekerde een schade bij ons meldt, zet Markel zich ervoor in dat deze eerlijk en snel wordt behandeld.
Indien u een schade wenst te melden, dan dient u zich eerst (behoudens spoed en cyber) tot uw bemiddelaar te wenden.
Voor het behandelen van een schade is het voor ons als verzekeraar van belang om uitgebreide informatie van u te ontvangen. Om een schade zo efficiënt en snel mogelijk te kunnen behandelen, is het voor ons van belang te beschikken over onderstaande stukken:
Schades kunnen gemeld worden via schadeadministratie@markel.com.
Nadat u een schademelding bij ons hebt ingediend, mag u in principe van ons verwachten dat:
De schadebehandelaar zal u op de hoogte houden van het verloop van de claim. Heeft u tussendoor een vraag, dan kunt u uiteraard altijd bellen of mailen.
Zodra een schade vastgesteld of geregeld is, zullen wij de betaling zo spoedig mogelijk afwikkelen. In verband met sanctiewetgeving wordt eerst de Ultimate Beneficial Owner (UBO) van verzekerde en de derde gecontroleerd. Houd rekening met een termijn van 2 weken voordat het geld op uw bankrekeningnummer is bijgeschreven. Soms hebben wij voor de betaling aanvullende informatie nodig om de UBO te kunnen vaststellen en controleren. Dan kan het langer duren. Wij vragen om begrip daarvoor. Verzekeraars zijn niet gehouden om dekking of schadeloosstelling krachtens een verzekering te bieden, indien dit een inbreuk zou vormen op sanctiewet- en regelgeving.
Heeft u een Cyber Stand alone verzekering bij Markel afgesloten en bent u getroffen of heeft u het vermoeden dat u bent getroffen door een cyberincident? Bel dan direct het Markel Cyber Noodnummer en houd het polisnummer en de tenaamstelling van de polis gereed.
U wordt dan direct verbonden met advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. Dit kantoor beschikt over een multidisciplinair cyberteam en is 24/7 bereikbaar om u bij te staan in het cyberincident en zal indien nodig ook andere partners zoals IT-forensisch experts inschakelen. Kennedy Van der Laan en haar partners werken onafhankelijk van Markel en zullen uitsluitend in opdracht van u handelen.
De kosten van het consult vallen onder de verzekering, in beginsel zonder eigen risico. Er staat dus niets in de weg direct actie te ondernemen in geval van een cyberincident.
Het is altijd van belang dat u uw bemiddelaar op de hoogte brengt.
Tijdens kantooruren kunt u cyberschades melden op het reguliere telefoonnummer of via schadeadministratie@markel.com. Geef in het onderwerp aan dat het om een cyberschade gaat.
Heeft u een Cyber add-on verzekering bij Markel afgesloten? Houd er dan rekening mee dat er wél altijd een eigen risico geldt en dat de dekking beperkter is dan onder de Cyber Stand alone verzekering.
Ons streven is om het meest klantgerichte team te zijn binnen de verzekeringsmarkt, snel te reageren en van toegevoegde waarde te zijn voor onze verzekerden. Onze schadebehandelaren zullen zich ten volle inzetten om uw schades naar tevredenheid af te handelen.
Een voortvarende schadebehandeling is voor Markel een unique selling point. We werken hard om er zeker van te zijn dat onze schadeafhandeling van de hoogste kwaliteit is.
Het motto van Markel is “Wij zijn hier om schades te betalen”. Dit doen wij op een snelle, efficiënte en creatieve manier. Daarnaast zijn wij altijd op zoek naar een betere en snellere manier om schades te behandelen.
Ondanks dit motto kan het zo zijn dat er onverhoopt geen dekking is onder de verzekering. Dit gebeurt niet vaak, maar mocht dit wel zo zijn, dan zullen wij u uitleggen waarom er geen dekking is. Indien u het niet eens bent met ons standpunt dan luisteren wij graag naar uw argumenten.
Markel denkt graag mee met haar klanten. We kunnen creatief zijn met het oplossen van schades en eventuele geschillen waarbij u bent betrokken. We doen ons best om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken voor u/uw bedrijf en uw klanten.
Onze schadeafdeling bestaat uit ervaren specialisten, die ook bij bijzondere omstandigheden in staat zijn om een schade zo eerlijk en efficiënt mogelijk te behandelen. Afhankelijk van de aard van de schade, kunnen we van tijd tot tijd externe partijen inschakelen, die kunnen helpen bij complexe en ongebruikelijke schades.
Markel is aangesloten bij het Register Letselschade en werkt conform de Gedragscode Behandeling Letselschade. Bij letselschades hebben wij oog voor de positie van het slachtoffer.
Markel werkt uitsluitend via intermediair